Rekisteröidy

Lastenpuoti Onni-Ilonan yleiset sopimusehdot

YLEISET EHDOT

lastenpuotionniilona.fi on Lastenpuoti Onni-Ilonan ylläpitämä markkinapaikka, jossa hyödykkeiden myyjänä on Lastenpuoti Onni-Ilona, Joensuu (Y: 1835055-1). Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan Lastenpuoti Onni-Ilonan ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa verkkokaupassa asioidessa.

Lastenpuoti Onni-Ilona pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.

 

ASIAKAS

Lastenpuoti Onni-Ilona myy tuotteita ja palveluita täysi-ikäisille yksityishenkilölle (jäljempänä kuluttaja). 

Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä mitä pakottavassa lainsäädännössä on määrätty.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä mahdollisesti sähköpostiosoitteen. 

Toimitusaika-arviot on laadittu maahantuojien ja valmistajien antamien tietojen perusteella. Lastenpuoti Onni-Ilona tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua Lastenpuoti Onni-Ilonan järjestelmään.

Tietosuoja: Asiakkaiden tiedot on tallennettu Lastenpuoti Onni-Ilonan asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon. Lastenpuoti Onni-Ilonalla on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten henkilötietolain (523/99) mukaisesti. Henkilötietolain mukainen rekisteriseloste on nähtävissä osoitteessa lastenpuotionniilona.fi. Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä Lastenpuoti Onni-Ilonan asiakaspalveluun.

 

TUOTTEET JA HINNASTO

Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät kuljetuksesta aiheutuvia kustannuksia. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo. Lastenpuoti Onni-Ilona pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. 

Lastenpuoti Onni-Ilona pidättää oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen suurissa erissä.

 

MAKSUTAVAT

Lastenpuoti Onni-Ilonan maksunvälittäjänä toimii KLARNA Checkout. (Klarna Bank AB (publ) (“Klarna”),
yhteisötunnus 556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Tukholma. Klarna on luottomarkkinayhtiö, jota valvoo Ruotsin finanssivalvonta, Finansinspektionen (Box 7821, 103 97 Tukholma).)

Klarna Checkout -palvelun avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia verkossa. Vastaamalla pariin helppoon kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan. Käytettävissäsi voi olla Klarna lasku, Klarna erämaksu, maksukortti tai pankkitilisiirto - kaikki yhtä turvallisia.

Ilmoittamalla tai pyytämällä tietoja Klarna Checkout -palvelussa hyväksyt käyttöehtomme ja henkilötietosi käsittelyn alla esitetyn mukaisesti.

Lue kaikki ehdot täältä: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/34979/fi_fi/checkout

Verkkokauppa käyttää KLARNA Checkout- maksunvälityspalvelua myös verkkopankki- ja korttimaksuissa. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja KLARNA Checkoutin välille. KLARNA Checkout vastaa korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista. KLARNA Checkout näkyy maksun saajana verkkopankki- sekä korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle.

 

TOIMITUS

Tilauksen käsittelyaika on keskimäärin 1-9 työpäivää. Asiakkaalle lähetetään automaattinen tilausvahvistus noin puolen tunnin kuluessa tilauksen läpimenosta. Kurkkaa aina myös roskapostikansio, koska mahdollisesti tilausvahvistuksemme saattaa mennä sinne.

Kuljetusaika on yleensä 1-3 arkipäivää. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossamme ja varattuina tilaukseen sekä tilauksen maksutapa on hyväksytty. Ostoskori huomioi kuljetushinnat ja mahdolliset kuljetustarjoukset automaattisesti tilausta tehtäessä.

Käytämme lähetysten pakkaamisessa kierrätyspakkaustarvikkeita.

 

POSTI

Postitse kulut ovat 6,90€, ilmainen toimitus yli 59€ ostoksiin. Postipakettina toimittavien tuotteiden lähetys noudetaan lähimmästä postista. Tilaus on noudettavissa pääsääntöisesti lähettämistä seuraavana työpäivänä klo 16 jälkeen. Asiakas saa saapumisilmoituksen sekä tekstiviestillä että lähetyksessä ilmoitettuun toimitusosoitteeseen seuraavalla jakelukierroksella. Kuljetusaika on normaalisti 1-2 työpäivää. Lähetystä säilytetään postissa 1.10.17 pääsääntöisesti 7 vuorokautta kaikissa Postin myymälöissä ja automaateilla. Viimeisen noutopäivän voi tarkistaa paketin saapumisilmoituksesta.

Postin pakettiautomaattiin lähetettävä toimitus on helppo tapa vastaanottaa paketteja. Lähetys toimitetaan valitsemaasi pakettiautomaattiin. Tilaus on noudettavissa pääsääntöisesti lähettämistä seuraavana työpäivänä klo 16 jälkeen. Pakettia säilytetään automaatissa 7 päivää sen saapumisesta. Saapumisilmoitus ja pakettiautomaatin koodi lähetetään tekstiviestillä.

 

NOUTO

Voit tilata netin kautta ja noutaa tuotteet myymälästämme Joensuusta ilmaiseksi, Kauppakatu 33, 80100 Joensuu. 

Noutoilmoitus lähetetään tekstiviestillä, kun tilaus on noudettavissa. Etukäteen maksettu tilaus on noudettavissa 30 päivää noutoilmoituksesta. 

Tuotteet ovat noudettavissa  Lastenpuoti Onni-Ilonan naapurista Kukkakauppa Leinikistä sen aukioloaikoina elokuun ajan.

 

SAATAVUUS

Lastenpuoti Onni-Ilona pyrkii siihen, että verkkokaupassa on aina oikea tieto tuotteen saatavuudesta ja toimitusajasta. Joskus saattaa kuitenkin saatavuustiedossa on virhe tai siihen on tullut muutos esim. suuren kysynnän tai tavarantoimittajan viivästyksen vuoksi. Tilaukset toimitetaan tilausjärjestyksessä. Lastenpuoti Onni-Ilona varaa oikeuden olla toimittamatta tilausta tai osia siitä, mikäli tuotetta ei ole enää saatavilla. Tällöin myyjän vastuu rajoittuu tilauksen purkamiseen ja mahdollisesti jo maksetun summan palauttamiseen. Otamme virheen/muutoksen huomattuamme välittömästi yhteyttä asiakkaaseen sähköpostilla/puhelimitse ja sovimme toimituksesta. Asiakkaalla on mahdollisuus myös vaihtaa tilaus korvaavaan tuotteeseen tai palveluun.

Lastenpuoti Onni-Ilona ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Lastenpuoti Onni-Ilonan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota ei kohtuudella voi voittaa. Lastenpuoti Onni-Ilona on velvollinen ilmoittamaan Asiakkaalle niin pian kuin se on mahdollista sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä.

 

TARJOUSKAMPANJAT JA KUPONKIKOODIT

Tarjouskampanjoissa kuponkikoodi tulee syöttää tilauksen yhteydessä ostoskorissa sille varattuun kenttään. Kuponkikoodia ei voi hyödyntää enää tilauksen tekemisen jälkeen. Tilauksessa voi hyödyntää vain yhtä kuponkikoodia kerrallaan. Tarjoustuotteita ja -palveluita saattaa olla saatavilla vain rajoitetun ajan tai rajoitettu määrä. Lastenpuoti Onni-Ilona ei myönnä alennuksia jälkikäteen jo tehtyihin tilauksiin.

 

PALAUTUSOIKEUS

Etämyynnissä käyttämättömillä tuotteille on kuluttajasuojalain 6. luvun mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Lastenpuoti Onni-Ilona myöntää asiakkaalle lain hengen mukaisesti oikeuden tutustua pakkauksen sisältöön. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen.

Palautettavasta tuotteesta tulee olla yhteydessä Lastenpuoti Onni-Ilonan asiakaspalveluun ennen tuotteen palautusta. Tuotteen tulee olla käyttämätön, pesemätön ja myyntikuntoinen, hintalaput paikallaan. Mikäli Lastenpuoti Onni-Ilona toteaa, ettei tuote ole enää myyntikuntoinen, Lastenpuoti Onni-Ilona palauttaa tuotteen asiakkaalle ja veloittaa hinnaston mukaiset postituskulut sekä palautuksesta että uudelleen lähettämisestä asiakkaalle.

Asiakaspalautukset tulee lähettää postitse tai palauttaa myymälän naapurin sovitusti.  Postitse toimitusmuotona on käytettävä pakettia, koska kirjeille ei ole olemassa lähetysseurantaa. Emme lunasta postiennakko-, postipaketti- tai matkahuollon palautuksia. Myymälästä ostettua tuotetta ei voi palauttaa postin asiakaspalautuksena. 

Mikäli haluat palauttaa tuotteen:

  • Ole yhteydessä asiakaspalveluumme 14 vuorokauden kuluessa tuotteen saapumisesta.
  • Pakkaa palautettava tuote huolellisesti alkuperäiseen pakkaukseen.
  • Liitä palautuksen mukaan kuitti tilauksesta tai erilliselle paperille selkeästi kirjoitettuna palauttajan tiedot (nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero)
  • Voit tehdä asiakaspalautuksen joko postin konttorissa kassalla tai SmartPOST-automaatista.
  • Palautuksista perimme 2,95€, jotka vähennämme asiakkaalle tulevasta hyvityksestä.
  • Tee asiakaspalautus osoitteella

          ASIAKASPALAUTUS

          Lastenpuoti Onni-Ilona (sopimustunnus 646183)

          Kauppakatu 33, 80100 Joensuu

  • Ota asiakaspalautuksesta itsellesi talteen kuitti ja seurantatunnus.
  • Hyvitämme tuotteen hinnan maksunvälittäjämme Klarnan kautta, kun tuote on saapunut meille ja se on tarkistettu.

Mikäli haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen, palauta tuote yllämainittujen ohjeiden mukaan ja tee uusi tilaus osoitteessa lastenpuotionniilona.fi.

Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postin asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.

Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. 

Lastenpuoti Onni-Ilona ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

Toimituskulut ovat ilmaiset yli 59€:n tilauksissa. Mikäli asiakas on tilannut tuotteita niin, että toimituskulu on ollut hänelle ilmainen ja asiakas haluaa palauttaa kaikki tai osan tuotteista niin, että tilauksen arvo alenee alle ilmaisen toimituksen rajan, on lastenpuotionniilona.fi -verkkokaupalla oikeus periä takaisin postikulu (6,90 eur). Lastenpuoti Onni-Ilona palauttaa asiakkaalleen takaisin palautetun tuotteen summan posti- ja palautuskulut vähennettyinä, mikäli tilauksen arvo palautuksen jälkeen on jäänyt alle ilmaisen toimituksen rajan.

Noutamattomista toimipaikkapalautuksista perimme sekä posti- että palautuskulut, yhteensä 9,85.

Lastenpuoti Onni-Ilona pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Asiakkaalta peritään Lastenpuoti Onni-Ilonan käsittely- ja postituskulut.

 

REKLAMAATIOT

Asiakkaidemme tyytyväisyys on meille ensiarvoisen tärkeää ja pyrimme aina ratkaisemaan kaikki mahdolliset reklamaatio- ja muut asiat mahdollisimman joustavasti. 

Mikäli kuluttaja epäilee että tuotteessa on virhe, on hänen velvollisuutenaan ilmoittaa tehdystä havainnosta viipymättä Lastenpuoti Onni-Ilonan asiakaspalveluun. Samassa yhteydessä tulee käydä läpi tuotteessa havaitun virheen laatu ja ilmenemistapa sekä keskusteltava jatkotoimenpiteistä yhdessä asiakaspalvelun kanssa. 

Lastenpuoti Onni-Ilona pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. 

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Lastenpuoti Onni-Ilona pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta. Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla Lastenpuoti Onni-Ilonan asiakaspalveluun (info(at)lastenpuotionniilona.fi) tai kirjeenä toimipisteeseen.

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Asiakas voi nostaa riitaisuuksia koskevan kanteen Lastenpuoti Onni-Ilonaa vastaan joko Lastenpuoti Onni-Ilonan kotipaikan käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on asuinpaikkansa. Jollei Asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään Lastenpuoti Onni-Ilonan kotipaikan käräjäoikeudessa. Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.

Kuluttaja voi lisäksi viedä verkkokaupassa tehtyä kauppaa koskevan riitansa ODR-foorumin (http://ec.europa.eu/odr) riidanratkaisuelimen käsiteltäväksi, jos myyjä ja kuluttaja eivät pääse keskenään sovintoon. ODR-foorumi on Euroopan komission verkkovälitteinen riidanratkaisufoorumi, jonne on koottu yhteen kaikki eurooppalaiset riidanratkaisuelimet. Foorumin nimi juontuu verkkovälitteistä riidanratkaisua tarkoittavista sanoista online dispute resolution (ODR platform). Palvelu toimii kaikilla EU:n virallisilla kielillä. Suomalainen kuluttajan kannattaa ensisijaisesti kuitenkin ottaa ensin yhteyttä kuluttajaneuvontaan asian selvittämiseksi.

 

TILAUS- JA TOIMITUSEHTOJEN MUUTTAMINEN

Lastenpuoti Onni-Ilona pidättää oikeuden muuttaa näitä toimitusehtoja ilmoituksetta. Asiakkaan on siten ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassaoleviin ehtoihin.